Vill du leda och utveckla ett team inom outbound transport? Coop Logistik i Eskilstuna söker en engagerad chef som trivs i ett fartfyllt arbetsklimat. Ta chansen att bidra till vår kunds effektiva logistik och bli en del av ett framgångsrikt företag. Sök nu och växla upp din karriär!
Om Coop Logistik
Logistikverksamheten på Coop är avgörande för att våra butiker ska få rätt varor på hyllorna. Vi hanterar årligen 280 000 leveranser från våra terminaler till över 800 butiker i hela Sverige. Vid arbetet med att skapa en hållbar och attraktiv arbetsplats har det handlat om att hitta en balans mellan aktivitet och upplevelse liksom vila och återhämtning, det ska vara energigivande att vara på jobbet!
Som medarbetare på Coop logistik spelar du en avgörande roll för att säkerställa en hållbar, miljövänlig och lönsam varuförsörjning. Vi möjliggör en prisvärd och hållbar matupplevelse för alla våra kunder och medlemmar helt enkelt!
Coop är den enda aktören i dagligvaruhandeln som transporterar en stor del av sina varor per med tåg. Ytterligare 5 000 lastbilstransporter ersätts när tre tåg med 13 vagnar var nu rullar på spåren!
Redan 2009 började vi gå från lastbil till tåg, och totalt innebär tågtransporterna att vi varje år undviker närmare 17 000 lastbilstransporter, motsvarande utsläpp av koldioxid med 9 600 ton eller 20 procent av den klimatpåverkan vi mäter och rapporterar varje år.
Om tjänsten
Att arbeta med Logistik på Coop innebär att du är en del av en avgörande kedja för att säkerställa att våra varor når ut till butiker runt om hela Sverige. Terminalen i Eskilstuna kommer vara Europas största helautomatiserade terminal för livsmedel och kommer att ha en totalyta på 109 000 kvm, 36 meter som högsta takhöjd samt skapa ca 400 arbetstillfällen vid full drift.
Tjänstens syfte är att samarbeta med våra terminaler och supply chain-avdelning, säkerställa att vi levererar varor till eller från våra butiker, kunder och leverantörer på ett kostnadseffektivt sätt med fokus på miljö och kvalitet. Som chef är du med och skapar förutsättningar för branschledande logistiklösningar för vår detaljhandel.
Uppgifter som gruppchef
Dina ansvarsområden kan delas upp i tre kategorier:
Operativ nivå:
- Planera, leda och utföra transporterna från leverantör till butik effektivt och kvalitativt.
- Analysera och agera på avvikelser i kostnad och kvalitet dagligen.
- Utveckla och coacha medarbetare tillsammans med gruppchefskollegor.
- Samarbeta med andra Clab-funktioner, transportörer och butiker.
- Ansvara för fakturakontroll.
Taktisk nivå:
- Säkerställa avtalens efterlevnad.
- Ledning, arbetsfördelning och bemanning.
- Analysera avvikelser och rapportera på högre nivå.
- Ekonomisk uppföljning vid månadsbokslut.
- Driva ständiga förbättringar och standardisera arbetsmetoder.
- Ingå i planeringsavdelningens operativa ledning.
Strategisk nivå:
- Bidra i strukturella utvecklingsprojekt.
- Framhäva förbättringsförslag för utveckling
Är du rätt person för jobbet?
För att vara Chef Transport Outbound på Coop bör du ha erfarenhet av personalledning och operativt arbete. Du behöver vara välorganiserad och ha god kommunikationsförmåga. Erfarenhet av att arbeta i en dynamisk miljö och hantera arbetsbelastning är viktigt.
Vi ser även att du har en akademisk utbildning inom logistik, ekonomi eller liknande. Vidare kan du uttrycka dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift.
Detta är en direktrekrytering till Coop Logistik där Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare.
Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker omgående för rätt kandidat.
Välkommen med din ansökan redan idag!