Systemekonom till Bilia

Arbetsgivare: EQonomy
Var: Stockholm
Tjänst: Förvaltningsekonom
Yrkeskategori: Fastighetsvärderare
Publicerad: 2021-01-21
Sista ansökningsdag: 2021-02-14
Anställningstyp: Heltid
Anställningslängd: Tillsvidare

Bilia rekryterar nu en Systemekonom till Europas största bilåterförsäljare med en ledande position inom både service och försäljning av nya och begagnade person- och transportbilar samt tilläggstjänster som -finansiering och försäkring.

Du kommer att få möjligheten att bli en viktig del av ekonomiorganisationen som präglas av stark lagkänsla. Bilia erbjuder arbete på vårt nybyggda kontor i Haga Norra, nära Solna station. Du kommer arbeta i en miljö där du ges möjligheten att visa framfötterna och förväntas bidra med nytänkande och utveckling.

Din roll

Som systemekonom arbetar du verksamhetsnära och proaktivt mot ekonomiledning och samordningsansvariga, samt fungerar som kontaktperson mellan systemleverantörer och Superusers i våra verksamheter. Du arbetar med såväl utveckling som förvaltning av våra affärssystem och stöttar verksamheten i systemadministrativa frågor. Du tar initiativ till, planerar, genomför och följer upp aktiviteter för att utveckla och förbättra de ekonomiska arbetsprocesserna. Du rapporterar till Bilias Ekonomichef.





Ditt uppdrag innefattar:

Systemförvaltning IFS, Kobra, Mercur och Bilia utvecklade systemProjektledningDriva utveckling, förbättringar och digitalisering av arbetssätt och processerDokumentation av rutiner, processer och arbetssättVerksamhetsprocessanalysAutomatisering av processer med tillhörande verktyg, modeller och metoder.Kravställa RPA lösningar utifrån processanalys gentemot Bilias IT avdelningStötta och hjälpa våra interna kunder i olika ärenden

Vem är du?

Som person trivs du i en dynamisk vardag och en omväxlande roll, där du får arbeta med förbättringar och driva utveckling. Vi behöver en person som kan driva sig själv, som tar eget ansvar och som har förmågan att kunna växla mellan perspektiv och se såväl detaljerna som helheten. För att trivas hos oss är du lösningsorienterad och har förmågan att kunna planera och prioritera ditt arbete. Du trivs i en prestigelös miljö där vi på ett engagerat sätt tillsammans hjälps åt att nå våra övergripande mål. Att bygga förtroendefulla relationer och kommunicera med många olika personlighetstyper kommer naturligt för dig och du trivs med att samarbeta med andra likväl som att arbeta självständigt.

Vi söker dig som har Universitets/Högskoleexamen eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi- eller systemvetenskap alternativt erfarenhet från en likande roll och god problemlösningsförmåga. Du är intresserad av system- och IT frågor och erfarenhet av att arbeta i olika ekonomiska processer och hantering av stora datamängder. Du har arbetat med redovisning och/eller controlling och förstår den ekonomiska hanteringen av juridiska bolag.



Vi tror att du har erfarenhet av en systemförvaltarroll eller en roll som Superuser. Det är starkt meriterande om du besitter en bred digitalisering- & IT kompetens och har jobbat med RPA lösningar. Har du dessutom arbetat i systemen IFS, Kobra och Mercur är ett riktigt plus i kanten.

Om Biliakoncernen

Bilia är en av Nordens största bilkedjor med cirka 5 000 medarbetare på 136 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Belgien och Luxemburg. På samtliga marknader erbjuds kunderna bilförsäljning, finansiering, service samt tillbehörs- och reservdelsförsäljning. I Sverige är vi auktoriserade återförsäljare för Volvo, Renault, Dacia, BMW, MINI, Lexus och Toyota samt har drivmedels- och biltvättstationer. Inom koncernen finns även auktionssajten Bilia Outlet och två bildemonteringsverksamheter. Vi fokuserar på kunden i allt vi gör och satsar på att ha de mest nöjda kunderna i branschen. I Sverige har vi 95 anläggningar i fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har sju nybilsmärken: Volvo, BMW, Renault, Lexus, Toyota, MINI, och Dacia. 2019 omsatte Biliakoncernen ca 30 miljarder kronor.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Eqonomy/Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på några korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Norin-Söderström christina.norin-soderstrom@wise.se eller Andreas Larsson andreas.larsson@wise.se

Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer och ansök

Ny på jobbet från Branschaktuellt