Redovisningsansvarig till Bellman & Symfon

Arbetsgivare: PS Partner
Var: Göteborg
Tjänst: Redovisningschef
Yrkeskategori: Ekonomi- och finanschefer
Publicerad: 2019-02-01
Sista ansökningsdag: 2019-03-01
Anställningstyp: Heltid
Anställningslängd: Tillsvidare

Bellman & Symfon grundades 1989 och har idag ca 20 anställda på huvudkontoret i

Sverige och närmare 50 anställda i dess dotterbolag. Företaget utvecklar, tillverkar och marknadsför hörsellösningar med distribution på den internationella marknaden. Sedan 2013 har verksamheten utvecklats till att även omfatta lösningar för vård i hemmet. Vid sidan om den svenska verksamheten har Bellman & Symfon för närvarande verksamheter i Tyskland, Hong Kong och Kina samt drygt 45 internationella partners och återförsäljare runt om i världen; främst i Europa, Nordamerika och i Asia/Pacificområdet.

Bellman & Symfons produkter kännetecknas av sina unika funktioner och har utvecklats för att kunna erbjuda såväl enkel och flexibel användning som fin formgivning. Företagets medarbetare har alla lång erfarenhet inom sina respektive områden, alltifrån teknisk utveckling till försäljning och kundsupport. Bellman & Symfon har vuxit stadigt och har en tydligt uttalad tillväxtambition med fortsatta satsningar inom produktutveckling och internationalisering – under ledning av bra chefer och motiverade medarbetare. Dagens omsättning ligger på drygt 90 MSEK.

Mer information om våra lösningar finns på: www.bellman.com



Arbetsbeskrivning

• Ansvara för att sammanställa och rapportera månadsavslut och årsbokslut.
• Ansvara för löpande redovisning, årsbokslut, avstämningar och moms, likviditetsplanering, deklarationer etc.
• Rapportering till CFO.
• Vara behjälplig till övrig organisation i redovisningsfrågor och proaktivt arbeta för att ständigt förbättra arbetet.
• Revisorskontakter och myndighetskontakter.
• Vara superuser i affärssystemet IFS och slutligt ansvarig för rapporteringsmallar och rapporter i Excel.


 Kvalifikationer

• Ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande.
• Dokumenterad erfarenhet från liknande position i internationell miljö.
• Mycket goda kunskaper i Excel.
• Mycket goda kunskaper i övriga IT program och ekonomisystem.
• Mycket god engelska och svenska i tal och skrift. 


 Personliga egenskaper

• Brinner för siffror och att nå ett korrekt resultat inom utsatt tid.
• God planeringsförmåga.
• Strukturerad och organiserad.
• Pedagogisk.
• Prestigelös.
• Positiv och social.
• Noggrann.
• Trygg.


Ansökan

Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, gå in på www.pspartner.se och registrera din CV tillsammans med ett personligt brev. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson +46 761 717 645 alt Sofia Obstfelder Garellick sofia.obstfeldergarellick@pspartner.se.

Läs mer och ansök

Ny på jobbet från Branschaktuellt