Kundmottagare/Transportledare till Skanska Industrial Solutions

Arbetsgivare: Skanska Industrial Solutions AB - Göteborg
Var: Munkedal
Tjänst: Transportledare
Yrkeskategori: Transportledare och transportsamordnare
Publicerad: 2023-05-23
Sista ansökningsdag: 2023-06-23
Anställningstyp: Heltid
Anställningslängd: 6 månader eller längre

Skanska Industrial Solutions är ett dotterbolag till Skanska Sverige och består av delarna Bergmaterial, Asfalt, Betong, Infraservice samt Maskin. Bergmaterial har ca 310 anställda och är landets största leverantör av bergmaterialprodukter. Företaget har verksamhet över hela landet i form av täkter, terminaler och entreprenader. Region Bergmaterial är en specialiserad verksamhet med funktionsområden inom Marknad, Försäljning, Produktion och Maskin/Teknik

Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer ditt huvudsakliga ansvarsområde att vara transportledning samt kundmottagning i form av vägning/registrering av lastbilar som anländer till anläggningen för att hämta/lämna bergmaterial. 

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Ansvar för att hålla löpande och god kundkontakt
Ordermottagning
Informera kunder kring ballastprodukter(bergmaterial, bergkross, grus)
Löpande dialog och samarbete internt med kollegor såsom säljsupport och ansvarig säljare
Arbete med tillhörande administration i Oracle och Excel
Tjänsten är en projektanställning på ca 1 år och placeringsort blir Hällevadsholm, Munkedals kommun eller Backamo, Uddevalla kommun. Du blir anställd av Onepartnergroup Uddevalla AB och uthyrd till Skanska Industrial Solutions AB.

Din profil
För att trivas i rollen som transportledare behöver du vara en positiv, noggrann och självständig person. Vidare är du utåtriktad, brinner för kundservice och har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer både med kollegor och kunder. Ett högt tempo och varierande arbetsuppgifter är något som ger dig extra energi. Du har lätt för att anpassa dig efter ändrade förutsättningar och trivs med många bollar i luften.

Vi ser gärna att du har: God datorvana
Några års erfarenheter från en koordinerande roll samt kundkontakt
Behärskar svenska flytande i tal och skrift
B-körkort
Utbildning eller erfarenhet inom transportledning, transportplanering, logistik eller liknande är meriterande.
Övrigt
Startdatum:Juni/juli
Omfattning: Heltid
Arbetstider: mån-fre 7-16
Plats: Hällevadsholm eller Backamo

Vad händer efter min ansökan?
Innan sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi kontakta dig för en intervju. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.

Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att söka! Vid frågor kontakta konsultchef Axel Wallström, 072-974 55 00  eller axel.wallstrom@onerpartnergroup.se

Läs mer och ansök