Vi söker nu en IT-tekniker till ett spännande uppdrag hos vår kund i Örnsköldsvik. Detta är en roll där du får arbeta nära användarna och vara en nyckelperson i att säkerställa en effektiv och välfungerande IT-miljö. Rollen passar dig som har erfarenhet av teknisk support och gillar att arbeta både lösningsorienterat och proaktivt – alltid med användaren i fokus.
Om rollen
Som IT-tekniker kommer du att arbeta enligt ITIL-ramverket för att hantera incidenter, lösa tekniska problem och förbättra användarupplevelsen. Du arbetar nära olika avdelningar och får vara med i förändringsprocesser där du bidrar med teknisk kompetens och förbättringsinitiativ.
Exempel på arbetsuppgifter: Snabbt hantera incidenter och tekniska problem
Ge dagligt användarstöd och felsöka IT-system
Delta i förändringsarbete och systemuppdateringar
Dokumentera lösningar och arbetsprocesser
Arbeta proaktivt för att förbättra support och användarupplevelse
Samarbeta med olika avdelningar för en fungerande IT-miljö
Vi söker dig som: Har god erfarenhet av teknisk support och är van att arbeta enligt ITIL-processer
Är trygg i felsökning och problemlösning av IT-incidenter på ett strukturerat sätt
Dokumenterar arbetssätt och lösningar noggrant och tydligt
Är självgående och tar ansvar, men trivs också i team och samarbeten
Har ett serviceinriktat och professionellt bemötande i kontakten med användare
Tänker lösningsorienterat och motiveras av att förbättra IT-miljöer och arbetssätt
Detta är en möjlighet för dig som vill vara med och göra skillnad – varje dag. Välkommen med din ansökan! Plats: Örnsköldsvik Startdatum: Enligt överenskommelse