Interimsuppdrag som Marketing & Communication Manager

Arbetsgivare: Mediq Sverige AB
Var: Kungsbacka
Tjänst: Informationschef/Kommunikationschef
Yrkeskategori: Informations-, kommunikations- och PR-chefer
Publicerad: 2019-05-15
Sista ansökningsdag: 2019-05-27
Anställningstyp: Heltid
Anställningslängd: 6 månader eller längre

Mediq Sverige AB är en ledande aktör inom global hälso- och sjukvård. Varje dag förbättrar vi livet för miljontals människor genom att tillhandahålla sjukvårdsmaterial, medicintekniska produkter, leveranser, utbildning och rådgivning till våra kunder som återfinns både inom den privata och offentliga sektorn. Vår mission är att vara en pålitlig leverantör till hälso- och sjukvården och bidra till att människor får ett så bra liv som möjligt. Vår vision är att vara våra kunders och partners förstaval.

Vi tillhör den nederländska koncernen Mediq N.V som ursprungligen grundades 1899 och har ca 2.500 medarbetare i Europa. Mediq Sverige har idag drygt 240 engagerade medarbetare och tillsammans levererar vi ut ca 4 miljoner orderrader/år. Vårt huvudkontor och logistikcenter ligger i Kungsbacka, men vi har verksamhet på ytterligare fyra orter i Sverige. Mer information finns på vår hemsida
www.mediq.se


Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Marketing & Communication Manager på interimsuppdrag då vår nuvarande är till fullo dedikerad i vårt E-commerce projekt.

I tjänsten som Marketing & Communication Manager kommer du att leda och fördela arbetet inom marknad och kommunikation, med ansvar för all intern och extern kommunikation. Du kommer att arbeta nära vår VD, nuvarande Marketing & Communication Manager, kollegor inom marknad- och kommunikation samt övriga avdelningar såsom Management team och försäljningsavdelningarna. Tjänsten har viss strategisk karaktär men ditt främsta ansvar är att operativt arbeta med skapande och implementering av marknads? och kommunikationsplaner. Du kommer att utveckla och underhålla system, kanaler och processer för intern och extern kommunikation, samt bidraga till att kommunikation och marknadsföringsaktiviteter väl överensstämmer och bidrar till att nå företagets mål och visioner.


Kompetensprofil
Vi söker dig som
- Har en relevant eftergymnasial examen inom exempelvis marknadsföring .
- Några års erfarenhet av arbetsledande befattning inom försäljning och/eller marknadsarbete.
- Mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska.

För att lyckas i rollen tror vi att du har arbetat med intern? och externkommunikation och är van vid att utföra marknadsaktiviteter i nära samarbete med försäljningsfunktioner. Du är lyhörd, analytisk och noggrann med stor drivkraft och initiativförmåga. Självklart uppskattar du att ha många kontaktytor och har genom din kommunikativa förmåga lätt för att samarbeta. 


Mer information
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, vilket för oss innebär att du lever upp till ovan nämnda beskrivningar samt att du delar våra värderingar; Caring Heart, Customer Drive och Champion Spirit.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Kungsbacka.
Tjänsten är ett interimsuppdrag som stäcker sig till årsskiftet 2019/2020.
Vi välkomnar din ansökan oavsett om önskar arbeta heltid eller deltid.

Sista ansökningsdag är 2019-05-27.

Har du frågor är du välkommen att kontakta
Andreas Gårlin, HR Manager Tel +46 31 388 9013


Välkommen med din ansökan snarast, då vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Läs mer och ansök

Ny på jobbet från Branschaktuellt