Ekonom till Partille kommuns ekonomienhet

Arbetsgivare: Partille kommun, Ekonomi- och upphandling
Var: Partille
Tjänst: Förvaltningsekonom
Yrkeskategori: Fastighetsvärderare
Publicerad: 2021-06-14
Sista ansökningsdag: 2021-06-24
Anställningstyp: Heltid
Anställningslängd: Tillsvidare

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Den centrala ekonomienheten i Partille kommun söker en ekonom med huvudsaklig inriktning mot kommunstyrelseförvaltningen samt social och arbetsförvaltningen. I Partille kommun är samtliga ekonomer centraliserade och arbetar på den centrala ekonomienheten. Enheten består av två ekonomiadministratörer, tio ekonomer, tre controllers, en redovisningsansvarig, en enhetschef för ekonomienheten och kommunens ekonomichef.

ARBETSUPPGIFTER
Söker du ett arbete med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, där du har möjlighet att påverka och driva förändringsarbete? Vi strävar efter att leda, utveckla och samordna Partille kommuns ekonomiprocesser.

Som ekonom i Partille kommun ingår du i ett team av ekonomer som arbetar mot kommunens samtliga förvaltningar och verksamheter. Vi erbjuder ett proaktivt och serviceinriktat stöd till kommunens chefer i frågor gällande ekonomi, budget och uppföljning. Målet med vårt chefsstöd är att kommunens olika verksamheter ska ha god ekonomisk hushållning och en ekonomi i balans. Utöver att vara ett stöd till kommunens chefer, arbetar du med redovisningsfrågor och andra uppgifter inom ekonomi.

Arbetstiden är förlagd till dagtid på vardagar, flextid tillämpas.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig yrkesutbildning, alternativt kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Vi ser att du som söker har dokumenterad yrkeserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och/eller liknande arbetsuppgifter. Har du erfarenhet av arbete med ekonomi i kommunal sektor är det meriterande. Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerlighet Excel, samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift är krav för tjänsten.

Vi ser fram emot att träffa dig som är en lösningsorienterad person som gärna arbetar självständigt men som också har lätt för samarbete med såväl det närmsta teamet, som övriga medarbetare och chefer i kommunen. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt, och bidrar till ett positivt arbetsklimat genom öppenhet och ansvarskänsla. Du lyfter gärna fram det som är bra och kommer med förslag på saker som kan förbättras. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi arbetar med löpande urval i denna rekryteringsprocess, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs mer och ansök