Dispatch support agent / Administratör / Transportadministratör / Logistik

Arbetsgivare: Bravura
Var: Malmö
Tjänst: Trafikkoordinator
Yrkeskategori: Transportledare och transportsamordnare
Publicerad: 2019-10-10
Sista ansökningsdag: 2019-10-13
Anställningstyp: Heltid
Anställningslängd: 6 månader eller längre

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Företaget är marknadsledande inom logistikbranschen och erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. De har verksamhet och territorier i 220 länder och har cirka 470 000 medarbetare. I Sverige har de cirka 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer.

Kontoret i Malmö består idag av ett starkt och engagerat team på 35 medarbetare och söker nu en teamorienterad och strukturerad person på heltid till rollen som Dispatch support agent med start omgående.

Arbetsuppgifter:

Som Dispatch support agent blir du en del av ett team om tre personer som i nära samarbete med trafikavdelningen arbetar med transportrelaterade administrativa arbetsuppgifter inklusive kostnadskontroll. Med dator som främsta verktyg arbetar du dagligen med registrering av transportuppdrag, fakturakontroll samt beräkning och utbetalning av transportuppdrag. Du besvarar även frågor både från kunder och leverantörer via mail och telefon.

Profil:

• Erfarenhet av administration och kundkontakt
• Erfarenhet av att arbeta i team, gärna inom transportbranschen
• Datorvana och kunskaper i Microsoft Office (Word/Excel/Outlook)
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vi ser att du har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, gillar att arbeta med siffror och har förmågan att prioritera i ditt arbete. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar till sista september 2020. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.

Start: Omgående, max 1 månads uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Dispatch support agent, transportadministratör, trafikadministratör, administratör, administration, koordination, koordinator, logistik, transport, Malmö, heltid

Läs mer och ansök

Ny på jobbet från Branschaktuellt