Vi på Hero söker nu en Teamleader för kunds räkning

Arbetsgivare: Hero
Var: Stockholm
Tjänst: Kundtjänstchef
Yrkeskategori: Övriga administrations- och servicechefer
Publicerad: 2020-05-22
Sista ansökningsdag: 2020-06-12
Anställningstyp: Heltid
Anställningslängd: Tillsvidare

Är du en driven teamleader som brinner för att skapa välmående team och samtidigt drivs av att arbeta operativt tillsammans med teamet? Tycker du det är viktigt att ha kul på jobbet? Då ska du söka denna roll!

Vi söker nu för kunds räkning en teamleader till deras kundserviceavdelning mot företagskunder. Du kommer att ha personalansvar för ett team på tre personer och parallellt arbeta operativt i gruppen. Ditt huvudansvar går ut på att säkerställa att alla inkommande kundäreden hanteras på ett kvalitativt och korrekt sätt inom angiven tid.

Din primära funktion kommer att vara att vägleda och stötta teamet, du kommer att göra det i form av att planera, strukturera och prioritera gruppens dagliga arbete. Vidare ansvarar du för att skapa instruktioner och rutinbeskrivningar för att utveckla och effektivisera arbetet i gruppen. Du fungerar som en länk mellan uppdragsgivarna och teamet samt från teamet till kundservicechef och marknadschef.

Sammanfattningsvis kommer dina primära arbetsuppgifter att vara:

- Leda och fördela arbetet inom gruppen
- Ansvara för att alla inkommande ärenden hanteras snabbt och korrekt
- Tillsammans med Kundservicechef sätta mål och kpi:er


Det viktigaste erfarenheterna du kommer med

Vi söker dig som tidigare arbetat i en ledande position med personalansvar. Du ska vara en mycket kundorienterad och kommunikativ person som vill vara en del av att ge företagets kunder den bästa tänkbara servicen. Du trivs att arbeta med ledarskapsfrågor men ser också värdet i att arbeta med operativa arbetsuppgifter för känslan att du är nära verksamheten. Du har en strukturerad och noggrann sida och trivs bra att arbeta i ett team. Som ledare är du handlingskraftig och ödmjuk med en fallenhet för att lyssna och se varje enskild individ i gruppen. Du är en driven och ansvarfull person som är flexibel i sitt arbetssätt och har en god vana att prioritera och är bra på att knyta ihop säcken, från ax till limpa.

Vi ser gärna att du är nyfiken och engagerad samt brinner för att bidra till att utveckla både rollen och kundservicefunktionen.

Tillträde, omfattning och anställning:

De första 6 månaderna är du anställd utav oss på Hero och sedan går anställningen över till kunden. Start är omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Kontoret är beläget centralt i Stockholm. Tjänsten är på heltid 100% med 40 timarsarbetsvecka och arbetstiderna är mellan 8-17.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på madelaine.roosmark@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Läs mer och ansök

Ny på jobbet från Branschaktuellt