Administratör EKO Norrköping

Arbetsgivare: Eko-Gruppen Hässleholm AB
Var: Norrköping
Tjänst: Administrativ chef
Yrkeskategori:
Publicerad: 2020-03-13
Sista ansökningsdag: 2020-04-05
Anställningstyp: Heltid
Anställningslängd: Tillsvidare

​I oktober slår vi upp portarna för EKO i Ingelsta, Norrköping! Vi vill rekrytera Norrköpings mest taggade, nyfikna och engagerade medarbetare! 
Vi söker dig med hög servicekänsla och passion för butiksförsäljning och som tillsammans med oss vill skapa nya shoppingupplevelser!

Vi söker:
Vi söker en serviceinriktad och prestigelös Administrativt ansvarig som har stor fallenhet för administration, planering och noggrannhet.
Dina främsta uppgifter är:
Prisadministration
Fakturor
Inventeringsansvar
Personaladministration
Schemaläggning

Utöver detta är du spindeln i nätet som håller ihop många administrativa uppgifter som annars lätt faller mellan stolarna. Vi värdesätter förmågan att vara lyhörd, ordningsam och att skapa och upprätthålla rutiner. 
​Du ansvarar för det dagliga administrativa arbetet, är stöd till och bistår cheferna med bemannings- och schemaplanering samt att administrera och bevaka personalärenden. I din roll som prisadministratör ser du till att lokala kampanjer fungerar, du bistår med kunskap när det gäller butiksekonomi.  Vårt butiksdataprogram är Lindbak. Din samarbetsförmåga är därför extra viktig. Prisadministrationen sköts till stor del på vårt huvudkontor så din uppgift är att informera och se till att det fungerar i butiken.
En stor del av arbetet innebär personaladministration såsom lön- och tidredovisning i programmet AGDA och Quinyx, samt att stödja chefer och medarbetare kring frågor om schema, lön- och tidrapportering.
I rollen ingår också fakturakontroll och att kontakta leverantörer vid fel.
​Du deltar själv aktivt i det dagliga arbetet i butiken. Du förstår vikten av och tar ansvar för ett gott samarbete med övriga avdelningar i butiken för att optimera försäljning och resultat.​
Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger ingår som en naturlig del i butiksarbetet.

Erfarenhet
Som person är du relationsskapande och handlingskraftig med stort intresse för försäljning och siffror.
Vi söker dig som gillar ordning och reda och som arbetar strukturerat. Det krävs en förmåga att hålla många saker igång samtidigt för i butiksvärlden händer det nya saker hela tiden. Erfarenhet från arbete i butik är meriterande.

Du har en gymnasial utbildning, gärna ekonomisk och 5 års branscherfarenhet från detaljhandeln.
Tidigare chefserfarenhet är meriterande.
Datavana är ett krav.
Erfarenhet av lön- och tidrapportering, personalplanering och schemaläggning är nödvändigt. Erfarenhet av löneadministrations-, schemaläggningsprogam är meriterande.
God svenska i tal och skrift är ett krav, andra språk är meriterande.
Våra dataprogram är bl.a AGDA, Quinyx och Lindbak
​​Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker nu dig som lockas av möjligheten att vara med på nyöppnings-resan och göra vårt varuhus till ett sant shoppingnöje! De första månaderna är du med och bygger butiken vilket är en fantastiskt rolig och händelserik tid där varumottagning, skapa ordning och att sätta rutiner är en stor del av jobbet.
​Vi erbjuder dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag inom Bergendahlskoncernen med intressanta framtidsplaner och starka värderingar.

Tjänsten
Tjänsten är heltid och avser tillsvidaretjänst som börjar med 6 månaders provanställning.
Tillträde: Augusti 2019
​Välkommen med din ansökan senast den 5 April 2020 ! ​Vi tillämpar löpande urval så ansök så snart som möjligt.

Ansökan tas endast emot via länken
​Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Zizzi Widäng, HR – kontakt för Eko på mail: zizzi.widang@bergendahls.se

Läs mer och ansök